23 December!

 
Stefans föräldrar och en granne till dom började med en tradition för länge sen.
Nu är det barn och barn med resepektive och barnbarn som också följer den fina traditionen. De träffas alltid dagen före julafton. De håller i det i hela vartannat år. Så i år var det Stefans föräldrars tur. Det blir som ett litet julbord, julmat, gröt, skinksmörgås och tillbehör. Så vi smaskade i oss allt det goda och satt och pratade. För mig är det andra året jag är med på denna tillställning och jag tycket det är väldigt trevligt. I år var vi 15 stycken plus två små barn. Det verkar verkligen vara så att ingen vill missa detta. Även de som reser hit upp för att fira jul gör allt för hinna vara med.
Det är även alltid några lekar som ska utföras:) I år hade Stefans pappa ordnat med frågesport, gissa julklapp och känna i en låda.
Frågorna bestod bland annat av: Hur gammal kan en älg bli? Hur många fartkameror är det mellan bron över Ljungan in till stan?
Han hade även slagit in en julklapp som vi skulle skicka runt till alla. Om man gissade rätt vad som var i fick man innehållet. Jag gissade på chokladask för det var samma storlek och lät lite när man skakade på det. Men det visade sig vara en förpackning värmeljus som en svarade rätt på.
I en låda skulle man stoppa in händerna och känna på olika saker och gissa vad det var. Det var 10 grejer och jag hann att känna på 5 för det gick även på tid. Men jag hade gissat rätt på alla dom jag hann att känna på:)

Så vi hade en mycket trevlig kväll med mycket skratt:)

Stefan systerdotter sov hos oss natten till den 23:e. Så vi hämtade henne på tisdagen. Då åkte vi och spelade minigolf på Nöjeshallen. De hade även flipperspel som hon gillade. 
Det blev en sväng på Birsta på kvällen för att inhandla de sista julklapparna.

Kram



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback