Ullared och Kinna, Söndag

När vi hade lämnat Gränna åkte vi mot Jönköping där vi stannade och åt supergod hotell frukost. Vi hade tänkt att vi skulle göra det någon gång under resan och vi tyckte det passade bra denna morgon. I Jönköping behövde bilen tankas för första gången sedan vi for hemifrån och då hade vi kört nästan 80 mil och vi hade kommit några mil till också men tyckte det var lika bra att fylla på.
Sedan åkte vi mot det stora och populära varuhuset Ullared!

Det var det största varuhuset jag någonsin sett! Det var hur stort som helst. När jag kom in där och tittade ut över butiken så hade jag ingen aning om vart eller vad jag skulle börja titta på.
Vi kollade runt på allt möjligt. Jag provade lite kläder, vi tittade på heminredning och allt annat som fanns att köpa.
Vi köpte lite grejer till lägenheten, kastrull, sockerkaks form, gratängform och en massa hygienartiklar som alltid går åt och som var väldigt billigt där. Jag köpte även den här fina väskan.
I två omgångar var vi in på varuhuset. Det var så mycket folk så den enorma parkeringen som fanns var näst intill full.
När klockan var ca 15.00 kände vi oss nöjda.
På morgonen hade vi bestämt att vi skulle hyra stuga på en camping nästa natt. Så vi hade bokat en i Kinna som inte låg allt för många mil från Ullared. När vi kom fram tog det en stund innan vi hittade till campingen men gps:en lotsade oss rätt till slut. Vi svängde in på parkeringen och det var den mest öde camping vi hade träffat på! Det var några öde stugor och EN husvagn som var tom på folk. Vi började skratta åt eländet och tänkte att här kan vi bara inte campa. Då hade vi åkt förbi en jättefin camping vid vattnet på vägen dit. Så vi bestämde oss för att ringa dit och kolla om det fanns stugor lediga och det gjorde det. Där var det populärt, många husvagnar och tält.

Vi hade en jättefin och mysig stuga. Det fanns ett litet pentry, en våningsäng, bord och stolar och utanför på bron fanns det också bord och stolar där vi satt på kvällen och njöt av den fina utsikten.

Det var tur att vi hade bokat stuga denna natt för det regnade hela kvällen, natten och på morgonen efter. Då hade det inte varit allt för roligt att tälta då allt blir blött och fuktigt.
Även detta var en vädigt fin camping. Den var inte allt för stor och de som hade husvagn såg ut att ha det mysigt sina förtält där de hade tänt ljus och så. Ibland saknar jag husvagns livet. Det var ett härligt liv det.

Vi lämnade Kinna vid 9-tiden dagen efter och då åkte vi mot vårat huvudmål för denna resa!

Kram

Helena

Klart du skulle hitta en väska;)